معایب و مشکلات طرح پایه ششم ابتدایی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->-->-->--> **
-->-->-->


***-->-->-->-->-->-->****

-->-->-->

كد موسيقي براي وبلاگ

 - از اندازه ی میز و صندلی و فضا و...... ودیگر ملزومات که بگذریم ، شصت هزار کلاس ششم ابتدایی درمدارس نیاز است . ضمناً 600000معلم (دوره دیده ی ضمن خدمت کتب جدید)  نیاز است.

- امّا همان طور که می دانیم ریاضی ششم ، پل ارتباطی بین نظام آموزشی قدیم و جدید است . ولی مطالب آن مرور آموخته های قبلی دانش آموزان است و آن ها را بیشتر به چالش می اندازد و هدف از آن تکمیل ، تثبیت و تعمیق یادگیری است .

-  در کلاس پنجم مطالب بیشتر به صورت کلامی بود ولی در پایه ی ششم با انواع شکل و ابزارهای دیگر  به مفهوم عددپی می برند.

- ضرب اعدادمخلوط و اعشاری به صورت مساحتی را دانش آموزان به خوبی درک می کنند.و خیلی جالب است.

- جمع و تفریق اعداد از راست و چپ ، هر دو آموزش داده می شود و جمع و تفریق از چپ به محاسبات ذهنی دانش آموزان نزدیکتر است و زودتر به جواب می رسند و در زندگی روزمره و محاسبات ریاضی ، بیشتر با این روش حساب می کنند.

- در معانی کسر ها = جزء به کل : بصورت ناحیه ، طول و مجموعه ، به خوبی درک می کنند ولی در مساحت یعنی جزئی از کل  به عنوان کسر مشکل دارند.

- با توجه به بودجه بندی کتاب که هر فصل باید در سه هفته ی آموزشی ارائه شود ولی با حجم مطالب عملاً ممکن نیست .

 - اکثر مدارس مناطق محروم به صورت چند پایه است و با این حجم مطالب روزانه فقط یک صفحه آموزش داده می شود و بعید به نظر   می رسد که تا پایان سالتحصیلی ریاضی ششم به اتمام برسد.

اکثر همکاران با دید مثبت در کلاس های ضمن خدمت شرکت کردند و ما را در اجرای این برنامه و تدریس آن یاری نمودند که جای تقدیر و تشکر دارد. و ان شاءالله با دید مثبت نیز به تدریس این کتاب و پایه ششم می پردازند.

 

ریاضیـــــــــــــــات ملکه علوم ...
ما را در سایت ریاضیـــــــــــــــات ملکه علوم دنبال می کنید

برچسب : معایب و مشکلات طرح, نویسنده : شهین مختاری shahin91 بازدید : 1959 تاريخ : يکشنبه 8 بهمن 1391 ساعت: 22:27