فصل دوم ریاضی ششم ابتدایی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->-->-->--> **
-->-->-->


***-->-->-->-->-->-->****

-->-->-->

كد موسيقي براي وبلاگ

 

3. در سوالی از دانش اموزان خواسته شده است تا اعداد اعشاری را به صورت حروف بنویسند. با توجه به مشکلاتی که دانش آموزان در خواندن اعداد اعشاری دارند . نیاز بیشتری به این گونه سوالات احساس می شود.

4. در سوالات متعددی تبدیل عدد اعشاری به کسر ، کسر به عدد مخلوط و ... از دانش اموزان خواسته شده . 

5. کتاب برای مقایسه اعداد اعشاری از روش گسترده نویسی اعداد اعشاری استفااده کرده است که به نظر می رسد شیوه ای مفید برای آموزش این مبحث خواهد بود. (شکل گسترده اعداد اشاری 12/4=4+1/0+20/0 )

6. دانش آموزان در نمایش اعداد اعشاری (مخصوصا اعداد بین 0 تا 1 ) یر روی محور اعداد مشکلات زیادی دارند. به نظر می رسد کتاب باید تاکید بیشتری بر روی این موضوع داشته باشد.

7. تمرین 2 صفحه 25 "نقاط مشخص شده بر روی محور را بصورت کسر و عدد اعشاری نمایش دهید." به نظر می رسد این سوال برای دانش آموزان سنگین و مشکل آفرین خواهد بود.

8. در سوالی از دانش آموزان خواسته شده است با استفاده از ماشین حساب حاصل ضرب عدد 10،100و 1000 در یک عدد اعشاری را بدست آورند و سپس الگو یابی کنند. و همین عمل را با تقسیم انجام دهند. قطعا این سوالی جذاب برای دانش آموزان خواهد بود.

9. در صفحه 33 این سوال مطرح شده است.

"یک موتور آب در هر ساعت 14 لیتر گازوئیل مصرف می کند.اگر منبع این موتور 155 لیتر گازوئیل داشته باشد.این موتور چند ساعت می تواند کار کند؟ پس از آن چند لیتر گازوئیل باقی می ماند؟ "

مفهوم نسبت و تناسب در فصل 5 آورده شده است. آیا می توان این سوال را بدون استفاده از نسبت و تناسب برای دانش آموزان حل کرد؟

*** از نظر همکاران عزیز این سوال ارتباطی با مفهوم نسبت و تناسب ندارد. و به راحتی می توان با یک تقسیم ساده به سوال پاسخ داد.***

10. در سوال 2 کاردرکلاس صفحه 34 بدون ذکر دلیلی گفته شده .1/2=1/20 . در اینگونه اعداد دانش اموزان چندان مشکلی پیدا نمی کنند. ولی اضافه کردن صفر برای اعدادی مانند 0/07 برای دانش اموزان ایجاد اشکال می کند.

11. در سوال 2 کاردرکلاس صفحه 34 گفته شده تقسیم های زیر را تا دو رقم اعشار در خارج قسمت انجام دهید. گاهی دیده می شود حتی با توضیح معلم دانش اموز منظور عبارت دو رقم اعشار را متوجه نمی شود . (این مفهوم در فصل چهارم بررسی شده است.)

12. برای شروع درس تقسیم یک عدد به عدد اعشاری فعالیتی مطح شده که مفهوم آن بسیار جالب است. در این فعالیت 3 محور مشابه زیر هم قرار گرفته است. با این تفاوت که محور اول واحد ها یکی ، محور دوم واحد ها 10 تایی و محور سوم واحد ها 100 تایی است. ولی درک این موضوع که " آیا می شود فاصله 0 تا 1 با فاصله 0 تا 10 و با فاصله 0 تا 100 برابر باشد؟ " برای دانش آموزان مشکل است .

13. در تقسیم اعداد اعشلری علاوه بر شیوه سابق از دانش آموزان خواسته شده با تبدیل عدد اعشاری به کسر حاصل را بدست آورند. که به نظر می رسد شیوه مناسب و خوبی برای یادگیری باشد.
 
ریاضیـــــــــــــــات ملکه علوم ...
ما را در سایت ریاضیـــــــــــــــات ملکه علوم دنبال می کنید

برچسب : فصل دوم ریاضیات, نویسنده : شهین مختاری shahin91 بازدید : 588 تاريخ : پنجشنبه 5 بهمن 1391 ساعت: 18:37