نقد ریاضیات ششم ابتدایی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->-->-->--> **
-->-->-->


***-->-->-->-->-->-->****

-->-->-->

كد موسيقي براي وبلاگ

 در سوالی پرسیده شده دقت اندازه گیری کیلومتر شمار را بیان کنید؟ به نظر نمی رسد دانش آموزان با مفهوم کیلومتر بر ساعت آشنایی داشته باشند.

3- "در آزمایشگاه مدرسه ترازویی وجود دارد که وزن )جرماجسام را با دقت 1/ 0گرم تعیین می کنددو گلوله فلزی کوچک به وزن )جرم( 23 / 3 گرم، 62 / 12گرم را با این ترازو وزن می کنیمترازو وزن آنها را با چه عددی هایی نشانمی دهد؟ "

این سوال در دومین صفحه درس تقریب مطرح شده است .که به نظر می رسد بیش از این ها باید با دانش آموز کار شود تا دانش اموز قادر به پاسخ گویی به این سوال باشد .( ظاهرا اشتباها در اینجا قرار گرفته است .)

4- در این فصل صفحه 64 مفهوم "تقسیم اعداد اعشاری تا دو رقم اعشار" توضیح داده شده است. در صورتی که در فصل دوم صفحه 34 از دانش آموز خواسته شده تا حاصل تقسیم های زیر را تا 2 رقم اعشار حساب کنند.

5- " با کمک ماشین حساب برای کسر های زیر یک کسر تقریبا مساوی با 2بنویسید که صورت یک رقمی باشد. "

سوال مناسب و جذابی برای دانش اموزان خواهد بود.

6- در این فصل در سوالات متعددی به دانش اموز کسری داده شده است و از او خواسته شده است تا با تقسیم صورت بر مخرج کسر عدد اعشاری آن را با تقریب خواسته شده محاسبه کند. دانش اموزان در فصل دوم با تقسیم اعداد اعشاری آشنا شده اند و هدف از این فصل نیز آموزش تقسیم نیست. پس بهتر آن بود تا از دانش اموز خواسته می شد این عملیات را با ماشین حساب انجام دهد و تنها بر روی تقریب زدن عدد حاصل تمرکز کند.

7- شیوه آموزش تقریب به روش گرد کردن بسیار جالب و مناسب است.

8- در صفحه 72 چنین سوال مطرح شده است . "با استفاده از ماشین حسابوبا روش قطع کردن وبا تقریب کمتر از 1/ 0 محل آن کسر ها را روی محور زیرتعیین کنید."

که یکی از بهترین سوالات کتاب است.


ریاضیـــــــــــــــات ملکه علوم ...
ما را در سایت ریاضیـــــــــــــــات ملکه علوم دنبال می کنید

برچسب : نقد ریاضیات ششم ابتدایی"ششم ابتدایی"طرح درس, نویسنده : شهین مختاری shahin91 بازدید : 495 تاريخ : پنجشنبه 5 بهمن 1391 ساعت: 18:31